Aktif Akne Tedavisi

Sivilce olarak da isimlendirilen akne ergenlik dönemindeki kişiler başta olmak üzere tüm yaş gruplarında ortaya çıkma ihtimali olan bir cilt rahatsızlığıdır. Neredeyse her insanda meydana gelebilen bu cilt hastalığı genellikle kendi kendini tedavi eder. Ancak cildin kendini yenilemesi gerçekleşmediyse sorun kişinin hayatını da etkilemeye başlar.

Bunlar arasında geleneksel yollar, ilaç tedavileri, peeling ve lazerle tedavi gibi birçok yöntem mevcuttur. Lazer ile akne tedavisi uygulanmadan önce deri üzeri tedavi için hazırlanır. Hazırlık aşamasında cilt üzerinin temizlenmesi çok önemlidir. Çünkü lazer ışınlarının etkili olması için deri üzerinde hiç bir kır ve makyaj kalıntısı olmaması gerekir. Cilt temiz ve kuru olduktan sonra doktorun problem derecesine göre uygun gördüğü ayarda lazer atışları başlatılır. Bu şekilde akne kurutma ve iyileştirme tetikleme etkisi başlatılır.

Akne oluşumu tek bir nedene bağlamak olanaklı değildir. Akne oluşumunda genetik faktörler, yaş, cilt üzerinde kullanılan belli başlı malzemeler, iklim ve hijyen şartları gibi birçok faktör bulunur. Bu tıkanıklık sonucunda bakterilenme oluşur ve akne yani sivilce ortaya çıkar. Bununla birlikte bazı kişilerde forty’lı yaşlara kadar devam edebilmektedir. Akne, bir diğer advertıyla sivilce vücudun herhangi bir bölgesinde oluşabilen, yağ bezlerinin çalışması sonucu oluşan cilt üzerinde kabarık ve çoğu zaman iltihap barındıran oluşumlardır. Sivilce oluşumu kişide estetik açıdan kaygı yarattığı gibi aknelerin çok fazla bulunması kişinin psikolojisini olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Eğer akneler uygun yöntemlerle tedavi edilmez ise ciltte iz yani skar oluşumuna sebep olabilirler.

Zeytinyağıyla Cilde Hafifçe Masaj Yapmak Cildi Yeniden Pürüzsüz Hale Getirecek Ve Yara Izlerini Azaltacaktır

Sivilce leke tedavisi ne kadar sürer?

Hastaların akne izlerinin şiddetine göre tedavi 1-5 seans arasında olabilmektedir. Seanslar arası ortalama 2-3 haftadır. İşlem esnasında, hasta hazırlandıktan sonra, hastanın ihtiyacına göre farklı dalgaboylarındaki lazer ışınları ile yüz bölgesi taranır. Her bir tarama 5-10 dk sürer.

Akne ağırlıklı olarak yüz, boyun, göğüs, sırt, omuz ve üst kollarda görülen, yağ kanallarını tutan bir hastalıktır. En sık ergenlik çağında görülmekle birlikte 20’li yaşlarda ve hatta forty’lı yaşlara kadar devam edebilir.

Akne, cilt gözeneklerinin kıl kökleri tarafından bloke edilmesi nedeni ile oluşur. Gözenekler tıkandığında bakteri oluşarak iltihaplanmaya neden olur, iltihap kızarıklık ve apseye neden olur. Akne oluşumu gelişme çağındaki birçok genci, hormonal değişim döneminde yetişkin kadınlarda ve erkeklerin özellikle sakal bölgesinde yaygın olarak görülür. Akne tedavisi, oluşma nedenine bağlı olarak değişkenlik gösterir. İlaç tedavisi ile altı ya da sekiz hafta arasında sonuçlar görülebilir. Mikrodermografi ve kimyasal soymalar da kalıcı ve inatçı akneleri temizlemek için alternatif tedavi çözümleri sunuyor.

Whatsapp’dan Sorun

İşlem sonrasında cildinizde hafif kızarıklık ve ödem oluşabilir. Ancak bu gibi ufak sorunlardan 2-3 gün gibi kısa bir müddet içerisinde kurtulursunuz.

• Kimyasal peeling uygulaması ile diğer ilaç veya lazer uygulamaları birleştirilerek daha etkili sonuçların alınması mümkündür.
  • Seans aralıkları ise 1 hafta ile 1 ay arasında değişebilmektedir.
  • Uygulama ardından kişi günlük yaşamına dönebilmekle birlikte hafif yanma, kızarıklık ve kabuklanma görülebilmektedir.
  • Akne tedavisinde bu uygulamanın bir diğer faydası ise sivilcelerin çabuk sönmesine yardımcı olur ve iz kalma olasılığını çokay düşürür.

Tedavi edilmeyen akneler skar denilen kalıcı, ciddi izler bırakabilir. Ayrıca bu akne izlerinin görünümü kişinin özgüvenini etkileyerek, psikolojik olarak kişide hoşnutsuzluk yaratabilir. Dolayısıyla aknelerin henüz aktifken bir dermatolog tarafından tedavi edilmesi uygundur. İzlerin oluşmuş olması durumunda ise yüksek teknoloji lazerler ve kök hücreli yağ dokusu ile tedavi yoluna gidilmektedir. Fraksiyonel lazerle aktif akne tedavisi uygulamasından önce daha önce de bahsedildiği üzere işlem yapılacak bölgeye lokal anestezik sürülerek o alanın hissizleşmesi sağlanır. İşlem sırasında ise uygulama yapılacak bölgeye soğuk hava üflenir.

Eczanelerde sadece cilt hastalıkları uzmanının yazacağı reçete ile alınabilen isotretinoin içerikli sentetik retinoik asitler bulunur. Doktorunuz genellikle her ay sizi takip eder, çoğu defa kan testleri ile karaciğer enzimlerine bakılarak yapılan bu aylık takipler 6-eight ay sürer.

Gelişen teknoloji ile birlikte cilt ve aktif akne tedavisinde de lazer teknolojisinden faydalanılabilmektedir. Dıştan uyguladığınız kremler, daha çokay cildin üst tabakasını nemlendirip besler. Ancak cildin asıl canlılığını, destek görevini sağlayan kozmetik görünüm açısından beslenmeye ve neme ihtiyacı olan hücreler alt deride bulunur. Mezolifting, enjeksiyon yoluyla derinin bariyer fonksiyonunu aşıp alt tabakasına ulaşması sayesinde akne tedavisinde daha etkili bir başarı sağlamaktadır.