Gülerken Diş Eti Görünmesi

Şunu tüm hastalar için belirtmeliyiz ki; ne yapılırsa yapılsın maksimum 6 hafta gibi bir sürede etken ortadan kaldırıldığı takdirde, tüm ağrılar diş yüzeyinin iyileşmesini takiben bitecektir. Pembe estetik olarak da adlandırılan diş eti estetiği, dişlerle diş etlerinin uyumlu olmasını ifade eder. Güzel bir gülümseme, düzgün sıralanmış beyaz dişlerle uyumlu ve sağlıklı diş etlerinin birlikteliğiyle sağlanabilir. Aynı şekilde asimetrik ve uyumsuz diş etleri, dişlerin de olduğundan farklı görünmesine yol açabilir. Diş etlerinde oluşan şişlikler, renk değişimleri ve kanamalar da hem sağlık hem estetik açıdan olumsuzluğu işaret eder. Dişeti gülüşü ya da daha çok bilinen adıyla gummy smile, gülerken diş etlerinin normalden fazla görünmesine verilen isimdir.

Serbest diş eti miktarı yeterli derecede müsaade etmiyorsa, o zaman diş eti uzmanı tarafından basit bir cerrahi işlem yapılması gerekmektedir. Bu tedaviye mecbur kalınırsa, diş etinin tam anlamıyla iyileşmesi 21 gün sürecektir.

Gülüş Tasarımı

Sosyal ve mesleki hayatımızı olumsuz etkileyen diş eti bozukluklarının tedavisi son zamanlarda en çokay tercih edilen uygulamalar arasındadır. Diş eti estetiği, yaş sınırlaması olmaksızın, diş eti ve diş yapısı tedaviye uygun olan herkes için uygulanabilen bir işlemdir. Planlamalar tamamlandıktan sonra eğer ortodontik tedaviye gerek duyulmazsa öncelikle diş etlerinde var olan seviye bozuklukları düzenlenir. Diş eksikliklerinin bulunduğu durumlarda planlanan implant işlemleri ve gerekli görülen diğer cerrahi uygulamalar gerçekleştirilir. Cerrahi uygulamaların iyileşme dönemleri tamamlandıktan sonra ihtiyaç duyulması halinde diş beyazlatma işlemleri uygulanır. Bu aşamadan sonra dişlerde var olan görsel ve biçimsel bozukluklar kimi zaman estetik kompozit dolgular aracılığıyla giderilir. Bu yöntemin yeterli gelmediği durumlarda porselen lamine ve kaplamalar ile zirkonyum kaplamalar devreye girer.

Ayrıca sistemik bir hastalığın varlığında tıbbi konsültasyonlar da bu safhada yapılır. Doğal dişlerin, her yaş aralığına göre spesifik birtakım renk ve yüzey özellikleri vardır. Örneğin genç bireylerde; dişlerde aşınma ya çokay azdır ya da hiç yoktur. Aşınmamış dişlerin özellikle uç kısımlarında, şeffaf mine dokusu göze çarpar. Yaş ilerledikçe dişlerin kullanımına bağlı aşınma meydana gelir ve bu uçlardaki şeffaf mine dokusu ortadan kaybolur. Diş rengi de, mine dokusunun aşınması ve minenin altındaki sarı renkte olan dentin dokusunun kalınlaşmasıyla, daha da sarı yanmasına sebep olur.

Bu süreçte hastalar yumuşak ve sıvı gıdalarla beslenmelerine devam etmek durumunda kalırlar. 5-7 gün gibi bir süre sonra daimi dişler takıldıktan sonra, kullanılan diş yapıştırıcılarına bağlı olarak dişlerde hafif sızlamalar meydana gelebilir. Diş dokusu her ne kadar sert bir yapıda olsa da yaşayan bir organdır ve yüzeyine uygulanan her işlem sonrasında bir yara meydana gelebilmektedir. Bu yaranın iyileşmesi çok kısa sürede olabildiği gibi bir kaç haftayı da bulabilir.

Bu gibi durumlarda gingivoplasti dediğimiz lazerle diş etlerinin kesilerek şekillendirdiği uygulama rahatlıkla yapılabilir. Bazı durumlarda ise diş etlerinde orantısızlık vardır, bir taraf çok kısa bir taraf daha uzun ise bu orantısızlık yine lazerle kolaylıkla kesilerek düzeltilebilir.

Gülüşün bazı estetik norm ve kodlara göre belirlenmiş bir standardı vardır. Bu standarda göre gülerken kadınların diş etleri 3 ile four mm arasında değişen, erkeklerinse 2 ile three mm arasında değişen bir kısmının görünmesi gerekmektedir. Bazı kişilerde bu miktar çokay az olmakta, yalnız dişlerin uç kısımları görülmekte; bazı kişilerde ise görünen diş eti miktarı, diş uzunluğundan bile fazla olmaktadır. Enfeksiyonun ortadan kaldırılması; hastalığa sebep olan mikrobiyal dental plak, diş taşı ve diş taşının tutundugu kök yüzeyinin hekim tarafından temizlenmesi ve hastanın bu durumu koruması ile mümkündür. Bu işlem “başlangıç tedavisi” adını alır, her tip periodontal hastalığın tedavisinde vazgeçilmez aşamadır ve vakanın durumuna göre three-four seansta gerçekleştirilir.

Ağız Ve Diş Bakımı Hakkında Temel Bilgiler

Anestezi yapılırken kullanılan enjektörlerin uygulanmasından önce, lokal uyuşturucu kremler ya da spreyler kullanılarak diş etinin uyuşması sağlanır ve iğnenin battığı bile hissedilmez. Anestezi işlemi tamamlandıktan sonra yapılan tedavi planına göre ilgili dişlerde aşındırma ve ölçü uygulamaları yapılır. Bu süreçte zor olarak vurgulanabilecek tek durum, diş sayısıyla doğru orantılı artan sürede hastanın ağzını açık tutmasıdır. İşlem sırasında yorulan hastalarımızı, ara ara molalar vererek dinlendirip, tedavilere devam edilebilir. Kalıcı porselenler takılana kadar hastalar geçici dişler ile yaşamak durumundadırlar. Geçici dişler ile beslenmek tabi ki işlem öncesindeki gibi çok konforlu olamamaktadır.

Öncelikle diş etlerinin ne kadar göründüğünü tespit edip, bu görüntüyü fotoğraflamak gerekir. Sonrasında bilgisayar üzerinden yapılan planlama doğrultusunda diş etlerinin nereye kadar kesileceği kararlaştırılır.

Pembe Estetik (diş Eti Gülümsemesi)

İyileşme periyodunda hastalar, regular fırçalamalarına yumuşak kıllı diş fırçaları ile devam etmeli ve diş etlerinin sağlıklı bir şekilde iyileşmesini sağlamalılardır. Pembe estetik, gülümseme esnasında ön orta kısımda yer almakta olan iki dişin, tepe noktasında bulunan ve diş etlerinden geçtiği düşünülen hayali çizginin, hafifçe dudağa dokunması ile sağlanmaktadır. Nasıl bir tedavinin uygulanacağı ise kişiden kişiye farklılık gösterebiliyor. Bunun için öncelikle hastadaki diş eti gülümsemesi nedeni belirleniyor ve ardından bu nedeni ortadan kaldırmaya yönelik olarak bir tedavi protokolü uygulanıyor. Diş etlerinin cerrahi bir operasyon ile azaltılması en çokay tercih edilen tedavi yöntemlerinden biri oluyor. Aynı zamanda botulinum toksin uygulamaları ya da dudağın yeniden konumlandırılması gibi pek çokay farklı diş eti estetiği tekniklerinden faydalanılabiliyor. Diş eti estetiği, diş etinde var olan çekilme ve asimetrik bozuklukların düzeltilerek, dişler ve diş etlerini olması gerektiği standartlara ulaştıran ve pembe estetik olarak da bilinen tedavidir.

Bu yüzden ilerleyen yaştaki hastaların çoğu, beyaz diş özlemiyle estetik diş hekimlerine başvurmaktadırlar. Örneğin sürekli insanlarla iletişim halinde olan halkla ilişkiler mensupları ya da satış yapan kişilerin; ön keser dişleri, yan kesici dişlere göre çokay az daha uzun olduğunda, kişinin sempatik görünmesini sağlar. Geneli itibariyle, yuvarlak hatlı dişler diyalog sırasında daha samimi bir iletişime yardımcı olur. Bir diğer örnek ise; özellikle işyeri sahiplerine, daha otoriter bir ifade meydana getirebilecek, genel hatlarıyla köşeli ve özellikle sivri köpek dişleri yapılabilir. Ayrıca cinsiyete yönelik olarak ise; kadın hastalarda daha yuvarlak geçişleri olan, özellikle ön iki dişi daha uzun ve gülen ağız formu denilen şekilde dişler yapılmalıdır. Erkek hastalarda ise daha keskin geçişleri olan, köşeli, köpek dişleri baskın görünen dişler yapılabilir. Diş hekimliğinde “Gummy Smile” denilen; gülerken diş etlerinin fazla görünmesi, diş estetiği açısından tedavisi mülkün olan bir durumdur.

• Böyle bir durumda ise öncelikle diş etleri düzeltilmeli ve sonrasında diğer tedaviler ile tamamlanmalıdır.
  • Bu durumda diş eti küretajı gibi farklı tedaviler gerekebileceği gibi diş taşı temizliğinin yapılması da gereklidir.
  • Bazı durumlarda ise yalnızca diş etlerinde değil de dişlerin dizilişleri sorunlu olabilir.
  • Pembe estetik ile yapılabilecek küçük düzeltmelerde bile kimi durumlarda, mükemmel sonuçlar elde edilebilmektedir.
  • Bazı durumlarda ise diş etleri çekildiğinden dolayı kök yüzeyleri görünür hale gelerek, diş kronu fazla uzun gözükmektedir.

Dişin beyaz kısmını daha çok ortaya çıkartmak için diş etinin yeniden şekillendirilmesi işlemidir. Fazlalık oluşturan diş eti dokusu çıkarılarak ön dişlerin görünümü düzgünleştirilir.

Porselen lamine uygulamaları için genellikle dişlerde ya helloç aşındırma yapılmaz ya da minimal seviyede aşındırmalar gerçekleştirilir. Eğer porselen veya zirkonyum uygulamalar uygun görüldüyse aşamalar sırasında yapılan provalarda hastanın tekrar fikirleri alınarak bir takım değişikliklere gidilebilir. Bütün bu diş eti ve diş uygulamaları esnasında ve provalarda dudak şekli ve konturu da göz önünde bulundurulur ve hedeflenen tasarıma son hali verilir. Bazı durumlarda ise diş etleri anatomik olarak çok fazla görünüyordur veya dişlerin boyları çokay kısadır.