Saç Mezoterapisi Nedir, Nasıl Uygulanır?

Seanslar arasındaki süre ilk four seansta eleven, son 4 seansta 22 günü geçmemelidir. Mevsim geçişleri olan Eylül-Ekim ayları ile Nisan-Mayıs aylarında birer kez Saç Mezoterapisi yapmakta fayda vardır. Bu durum saç ekimi hastaları veya riskli hasta gurubu için daha da önemlidir.

Bu yöntem ile saç köklerini besleyen bileşenlerin kolay bir şekilde saçta yerleşmesini sağlar. Bu yöntem ile saç dökülmesi tedavi edilebileceği gibi, incelmiş olan saçları kalınlaştırır, dökülmeleri durdurur, saçın daha canlı ve parlak hale gelmesini sağlar. Saç mezoterapisi en basit tanımıyla, saçı besleyecek etken maddelerden oluşan karışımın deri altına enjekte edilmesi yöntemidir. Hastanın isteğine bağlı olarak anestezik spreyler kullanılabilir.

Aşırı saç dökülmesi olan kişilerde ve saçları cansız olan kişilerde uygulama seansları farklı olacaktır. Ciddi vakalarda ayda 4 ile 8 seans arasında uygulama yapılmaktadır. Ancak normalde haftada bir ya da ayda 2 seans yeterli olmaktadır.

Bazı doktorlar düzenli olarak ayda bir mezoterapi yaptırmalarını hastalarına önermektedirler. Saç mezoterapisi ile alakalı daha detaylı bilgi almak için formu doldurarak bize ulaşabilirsiniz. Saç ekimi sonrası mezoterapi ile alakalı doktorunuza danışabilirsiniz. Uygulama three-10 seans aralığında sürer ve her seans yaklaşık dakikadır.

Bir diğer avantajı da az seansta uygulamanın tamamlanmasıdır. Çoğu uygulamada kişiler daha ilk anlarda saçlarındaki olumlu gelişmeyi fark ederler. Maliyeti düşük olan saç mezoterapisinde uygulanan ilaçlar hekimler tarafından uygulanır.

Saç Ekimi

Saç mezoterapisinin uygulama amaçlarının başında saç dökülmesini yavaşlatmak ve durdurmak gelmektedir. Mezoterapi ilk kez 1952 yılında Fransız doktor Dr. Michel Pistor tarafından geliştirilmiştir. Saç dökülmesi, sivilce sorunları, selülit ve çatlaklar gibi çeşitli sorunlar da mezoterapi tedavisi sonrası düzelme gösterdi.

Uygulamada saç için gerekli olan vitamin, mineral ve aminoasit karışımları saçlı deriye enjekte edilir. Böylelikle saç kökleri beslenir ve hem dökülmesi engellenir hem de zaman içerisinde incelmiş olan saç telleri kalınlaşır. Tedavi öncesinde kişilerin saç yapısı analiz edilir ve gerekli durumlarda hastanın tahlilleri istenerek tedavi programı çıkarılır. Saçın yıpranma oranına, hastanın yaşına, dökülme oranına ve saç telinin yapısına göre seans sayısı belirlenir. Uygulama mezoterapi tabancası ve dermapen kullanarak veya manuel yapılır. Saçlı derinin ihtiyacı olan vitamin ve mineral karışımları cilt altına gönderilir. Uygulama sonrasında saçın yıkanmaması ve saça herhangi bir krem ya da yağ sürülmemesi gerekir.

Bu karışımın içinde vitaminler, kan dolaşımını artıran maddeler, aminoasitler ve saçları destekleyen yapı taşları vardır. Birçok yöntemden daha etkili olmasının nedeni, bütün bu maddelerin direkt deri altında çalışmasıdır. Saç mezoterapisi uygulanması yaklaşık dakika süren ve seanslar şeklinde uygulanan bir yöntemdir.

Uygulama saç derisinin yumuşatılması, derinin kanatılıp atık kanın atılması, ilacın enjekte edilmesi ile sona erer. İlk uygulamanın ardından 1 ay kadar süre sonra etkisi görülmeye başlanır. Saç mezoterapisinin kalıcı olması için, three ay içinde en az her ay bir defa uygulama önerilir. İlerleyen yıllarda ihtiyaca göre saç mezoterapisine devam edilir. Deri, pekçok sistemik hastalığın aynası niteliğinde bir organımızdır ve iyi bir dermatolog görünürdeki ipuçlarından yola çıkarak altta yatan pekçokay sorunu tespit edebilir.

Saç PRP’si de aynı saç mezoterapisi gibi saçların dökülmesini durdurmayı hedefler. Aynı şekilde saçları güçlendirir ve zayıf saç köklerinin kuvvetlenerek cilt yüzeyine çıkmasına yardımcı olur. Bu nedenle saç mezoterapisinin etkinliğini ve kalıcılığını arttırmak için saç PRP tedavisi ile kombine edilebilir. İki uygulamanın kombine edilip edilmeyeceğine doktor uygun gördüğü takdirde karar verebilmektedir. Saç mezoterapisinin seansları, kişinin ihtiyacına göre şekillenmektedir.

Mezoterapin özellikle saç tedavisinde işe yaradığını keşfedildikten sonra dünyanın her yerinden büyük ilgi gördü. Saç mezoterapisi, steril ortamda doktor tarafından uygulanmalıdır. Uygulama öncesi kan dolaşımının arttırılması ve saçlı derinin yumuşatılması amacıyla uygulama alanına 10 dakika sıcak buhar terapisi gerçekleştirilebilir. Mezoterapi sonrası hastanın saçlarını bir gün boyunca yıkamaması önemlidir. Saç mezoterapisi yöntemi lokal olarak uygulanmakta ve yüksek kalitede sonuç vermektedir. Sadece istenilen bölgeler seçilerek farklı bölgelere uygulanabilir. Dökülen bölgenin uyarılırken diğer saç kökleri de bu uygulamadan olumlu olarak etkilenir.

Saç dökülmesi genellikle yaşlanma ile ortaya çıkan kalıtsal bir durumdur. Androgenetik Alopesi olarak adlandırılan saç dökülme tipi aynı zamanda erkek tipi kellik ve kadın tipi kellik olarak da bilinir. Saç dökülmesi için mezoterapi, Alopesi hastalarını acısız tedavi etmesi ile bilinmektedir. Mikro iğnelerin yardımıyla, temel vitaminler ve ilaçlar saçın yeniden uzamasını sağlamak ve saçlı derinin ihtiyaçlarını karşılamak için doğrudan deriye uygulanır. Mezoterapi tekniğinin en sık kullanıldığı alanların başında ise dermotoloji gelmektedir. Bu nedenle okuyucularım ve değerli hastalarım için bugün saç mezoterapisi hakkında yapılan araştırmalardan bölümlerle derlediğim bir bilgilendirme yazısı hazırladım. İlk four seans haftada 1 kez, son four seans on beş günde 1 kez yapılır.

Saç Mezoterapisi Kaç Seans Yapılır?

Özel mezoterapi tabancası ile çalıştığımız için hasta işlem esnasında hiçbir acı duymaz. İşlem sırasında saç yapısına giren vitamin ve mineraller enjeksiyon yöntemiyle deri altına verilir. Cilde iğne ucunun teması ve kullandığımız bazı içerikler de bölgesel kan dolaşımını arttırma etkisiyle yardımcı olur. Seanslar genellikle haftada bir four seans, sonuç alındıktan sonra (saç dökülmesinde azalma-sonlanma, saç kalitesinde, görünümünde belirgin düzelme) aralıklar açılmakta ve toplam 8-10 seansa kadar çıkılabilmektedir. Saç dökülmesi ile başvuran bir hastanın dökülme şikayetinin süresi, dökülme yoğunluğu, geçirilmiş yakın dönem hastalık ve stresler, kullanılmakta olan ilaçlar gibi pekçokay faktör değerlendirilir.

• Hastanın mezoterapi sonrası saçlarını yıkamaması, ıslatmaması ve herhangi bir ilaç sürmemesi gerekir.
  • Örnekleme yaparsak ürünün saçlı deriye sürülmesi %1 etkili ise deri altına ürünün enjekte edilmesi %8 etkilidir.
  • Saç mezoterapisi, saçın ihtiyaç duyduğu multi vitamin, mineral ve aminoasitlerin yer aldığı vitamin kokteyli gibi hazırlanıp saçlı deriye direk enjekte edilmesidir.
  • Bu kurala evde kullanılmak üzere verilmiş saç bakım kürleri de dahildir.

Saç Mezoterapisi Ve Saç Prpsinin Farkları Nelerdir?

Dermatoloji kliniğine saç şikayeti ile başvuran bir hastanın en sık şikayeti ya saçlı deride kabuklanma, kaşıntı, sivilcelenme ya da lokal veya yaygın saç dökülmesidir. İlk şikayetler sıklıkla medikal tedavi ile çözümlenmekle birlikte saç dökülmesine daha ayrıntılı bir yaklaşım gerekmektedir.